همگام با فناوری‌های روز دنیا
https://raymand.net/wp-content/uploads/2024/01/product-01.png

برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

نوشته شده توسط شرکت مکان‌پرداز رایمند | 23 سپتامبر 2021 | زمان انتشار: 10:56

  1. تعریف برون سپاری

برون سپاری، قراردادی است که میان یک شرکت با یک فرد و یا یک شرکت دیگر بسته می‌شود تا بخشی از وظیفه، عملیات، کار یا فرآیندی که قرار بوده است توسط کارمندان آن شرکت انجام شود، در مدت زمان مشخصی توسط فرد و یا شرکتی دیگر، انجام شود.

  1. مزایای برون سپاری برای سازمان‌ها

در برون سپاری، تفکیک وظایف و عملیات بین دسته‌های مختلف، باعث تمرکز بر هدف اصلی هر بخش، کنترل بیشتر بر شرایط، کاهش هزینه‌ها و… خواهد شد.

  1. برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

در این طرح، به استناد تبصره 3 ماده 9 آئین‌ نامه قانون حدنگار (کاداستر) و ایجاد تمهیدات لازم جهت برون سپاری و ضرورت یکسان‌ سازی استاندارد نقشه‌ های ارائه شده، به منظور تسریع در ارائه خدمات و تعیین موقیعت مکانی دقیق املاک و تهیه نقشه‌های عرصه املاک و اراضی در سامانه شمیم از ظرفیت بخش خصوصی، کارشناسان و نیروهای متخصص در حوزه نقشه‌برداری استفاده خواهد شد. 

در فرایند برون‌سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موقعیت دقیق نقاط گوشه‌های ملک که قبلا برای نقشه‌بردار مشخص شده‌است، توسط نقشه‌بردار برون سپار جهت فرایند اعتبار سنجی از طریق اکانت SSBR به سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارسال می‌شود.

  1. روند ثبت‌نام و اخذ پروژه جهت طرح برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند برای شرکت در این طرح با مراجعه به سامانه اینترنتی ssaa.ir  و مطالعه بخش فراخوان برونسپاری نقشه های عرصه ملک از جزئیات این طرح، اطلاع پیدا کنند.

 پس از موفقیت در هر یک از مراحلِ تایید مدارک، آموزش، آزمون و مصاحبه، شرکت در دوره کارآموزی و اخذ گواهینامه؛ سازمان ثبت اسپس از موفقیت در هر یک از مراحل تأیید مدارک، آموزش، آزمون و مصاحبه، شرکت در دوره کارآموزی و أخذ گواهینامه، برونسپاران می توانند با ثبت نام در سامانه شمیم، اکانت SSBR سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را دریافت نمایند. (جهت اطلاع از روند ساخت حساب کاربری در سامانه شمیم، به ویدئوی “آموزش کامل ثبت حساب کاربری در سامانه شمیم” در بخش ویدیوهای آموزش شمیم در سایت (لینک شود) رجوع نمایید.) پس از تایید نهایی اکانت SSBR از سمت اداره ثبت اسناد و املاک کشور، برونسپاران باید به سامانه تام با آدرس https://tam.ssaa.ir/register/register.aspx  رجوع نموده و جهت ارجاع فعالیت نقشه برداری عرصه ملک مطابق با ضوابط اداره ثبت اسناد و املاک استان خود، ثبت نام نمایند.

ذکر این نکته ضروری است که ثبت‌نام و تکمیل مدارک در این سامانه، به منزله جذب، استخدام و ارجاع امر نقشه‌برداری از سمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به فرد نبوده و واگذاری پروژه به افراد از سوی این سازمان فقط مستلزم موفقیت در آزمون مربوطه و رعایت ضوابط و مقررات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

  1. چه کسانی می‌توانند بعنوان برون‌سپار در طرح برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت کنند؟

نظر به این‌که برای انجام فعالیت نقشه‌برداری و تهیه نقشه در طرح برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برای برون‌سپار درنظر گرفته شده‌است، در زیر به این شرایط اشاره شده است.

  • شرايط عمومي
  1. اشخاص حقیقی واجد شرایط زیر می‌توانند در فراخوان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت شرکت در طرح برون‌سپاری، شرکت داشته باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته نقشه برداری در مقطع کارشناسی و بالاتر 
  • افراد دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی از نظام مهندسی ساختمان
  • افراد دارای پروانه کارشناسی از کانون کارشناسان رسمی دادگستری یا مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه 
  1. اشخاص حقوقی(شرکت‌های مهندسین مشاور) دارای رتبه نقشه‌برداری
  • متقاضیان فعالیت در طرح مذکور باید دارای گیرنده جی ان اس اس (GNSS) روور بوده و کاربر تائید شده در سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشند.
  • متقاضیان شرکت در طرح برون سپاری نباید دارای سوءپیشینه کیفری مؤثر باشند و قبل از طی دوره آموزشی، باید گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه را اخذ و ارائه کنند.

خط قرمز‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استفاده از این طرح، دریافت تعرفه بر اساس دستورالعمل‌ها و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم، دقت مطلوب نقشه‌ها، محدود بودن بازه زمانی ارائه نقشه‌ها و تهیه نقشه صرفاً توسط خود نقشه بردار می‌باشد.

  1. مدارک لازم جهت ثبت نام در طرح برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

متقاضیان شرکت در برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید به تکمیل فرم درخواست اقدام نموده و رزومه خود را که شامل تصویر مدارک هویتی، سوابق تحصیلی، سوابق اجرایی، پروانه اشتغال یا پروانه فعالیت است را تحویل باجه‌های پستی منتخب در سراسر استان مورد ثبت‌نام و یا اداره ثبت اسناد و املاک استان محل کار کنند.

جهت سهولت این مدارک در زیر، به تفکیک آورده شده‌اند:

  • کپی برابر با اصل تمامی صفحات شناسنامه 
  • کپی برابر با اصل پشت و رو کارت ملی 
  • کپی برابر با اصل کارت پایان خدمت 
  • شش قطعه عکس سه در چهار
  • کپی برابر با اصل مدرک تحصیلی 
  • کپی برابر با اصل پروانه اشتغال در نظام مهندسی یا کانون 
  1. راهنمای ثبت نام در فراخوان برون سپاری تهیه نقشه عرصه ملک

همانطور که قبلا اشاره شد، امکان ثبت‌نام آنلاین در طرح فراخوان برون سپاری تهیه نقشه عرصه ملک مربوط به واحدهای ثبتی شهرستان‌های استان تهران از طریق سایت به نشانی http://th.ssaa.ir فراهم است و متقاضیان محترم می‌توانند از این طریق، ثبت‌نام کنند. توجه شود که شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیک را به درستی وارد نمایید. پس از دریافت کد رهگیری ثبت نام از سامانه، فرایند ثبت‌نام تکمیل می‌شود.

در هنگام ثبت نام، بارگذاری تصاویر به شرح ذیل الزامی است:

  • برای اشخاص حقیقی:

عکس چهره متقاضی، تصویر مدرک دوره کارشناسی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی و تصویر کارت ملی

  • برای اشخاص حقوقی:

تصویر اساسنامه شرکت، تصویر آخرین آگهی روزنامه رسمی و تصویر گواهینامه رتبه نقشه برداری شرکت

  1. نکات تکمیلی برای شرکت در طرح برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

از آنجا که توجه به نکات ذکر شده در سامانه اطلاع‌رسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، جهت طرح برون‌سپاری حائز اهمیت است. موارد زیر جهت تاکید بیشتر در این مطلب نیز آماده شده‌است.

  • دوره‌های آموزشی نحوه تهیه نقشه عرصه املاک توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان براساس سرفصل ها و اساتید تعیین شده با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران برگزار می گردد.
  • شرکت در دوره آموزشی منوط به پذیرش ضوابط ابلاغ شده از سمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.
  • در خصوص اشخاص حقوقی، علاوه بر امضاء تعهدنامه پذیرش ضوابط مذکور توسط شرکت ذیصلاح، نقشه‌بردار معرفی شده از سمت شرکت نیز ملزم به امضاء تعهدنامه و تایید از سوی مدیران قانونی می‌باشد.
  • متقاضیان (اشخاص حقیقی و حقوقی) جهت فعالیت در طرح مذکور باید توانایی انجام کار را داشته و بتوانند تجهیزات فنی لازم را فراهم نمایند.
  • پس از تکمیل مدارک و بررسی آن، متقاضی با هزینه خود، جهت شرکت در دوره آموزشی معرفی می‌گردد.
  • با توجه به اولویت انتخابی و نیاز حوزه‌های ثبتی استان، تعیین محل فعالیت نقشه بردار، با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خواهد بود.

سایر مقالات را می توانید در این قسمت ببینید.

موضوع مقاله: برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
تهیه و تنظیم: ثمین نصر، کارشناس ارشد ژئودزی

کلید واژه: برونسپاری، کاداستر، شرایط برونسپاری، سامانه شمیم، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، راهنمای ثبت نام برونسپاری، نقشه برداری ملک، ثبت نام سامانه شمیم

مطالب مشابه

11 پاسخ به “برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور”

  1. Hamkst گفت:

    سلام،اگر کاردانی نقشه برداری و کارشناسی ناپیوسته عمران باشیم،و دارای پروانه اشتغال رشته نظارت عمران در نظام مهندسی هم داشته باشیم،می توانیم در طرح برونسپاری اداره ثبت کد ssbr بگیریم؟

    • roshan گفت:

      با عرض سلام و ادب خدمت شما کاربر گرامی.
      همکاران ما در واحد پشتیبانی اخیرا در صدد جمع‌آوری سوالات شما در حوزه “برون‌سپاری” و پاسخ‌دهی به آن از طریق متخصصین امر هستند.
      شما می‌توانید جهت مطرح کردن سوالات خود با “پشتیبانی رایمند” به شماره “09107589603” و از طریق ارسال پیام در “واتس اپ” در ارتباط باشید.

  2. کریمی گفت:

    سلام، وقت شما بخیر، من در طرح برون سپاری تهیه نقشه های کاداستر ثبت نام کردم.پیامک دوره آموزشی را ندیده بودم و فرصت آن گذشته . برای شرکت در دوره چه کار باید بکنم؟

    • roshan گفت:

      با عرض سلام و ادب خدمت شما کاربر گرامی.
      برای کسب اطلاعات دقیق تر، حتما به صورت حضوری به اداره ثبت اسناد و املاک استان خودتون مراجعه بفرمایید.
      چون در روند برونسپاری، هر استان قوانین مختص به خودش رو داره. 🙏🏼

  3. محمد علیزاده کرد گفت:

    درود فراوان خدمت شما

    ببخشید من مدرک مهندسی عمران اجرایی دارم .. کد ssbr نقشه برداری رو به من هم میدن یا حتما باید عمران نقشه برداری داشته باشم ؟

    • مهدی گفت:

      سلام،باید کارشناس نقشه بردار و دارای پروانه اشتغال از نظام باشید.

      • امیر گفت:

        سلام
        بنده شاغل هستم دستگاه دولتی میتوانم بروسپار هم باشم در جای دیگر .

        • شرکت مکان‌پرداز رایمند گفت:

          سلام مهندس، اگر شرایط رو داشته باشید چرا که نه…
          اما موضوع حائز اهمیت شرایط و قوانین اداره ثبت استان محل سکونتتون هست. که این میتونه متاوت باشه برای هر استان

  4. قلیزاده گفت:

    با سلام ،من دارای مدرک کارشناسی نقشه برداری دارم و عضو نظام مهندسی هستم ولی پروانه ندادم. آیا میتونم کد ssbr بگیرم.

    • شرکت مکان‌پرداز رایمند گفت:

      سلام مهندس، همونطور که در مقاله ذکر شده هر استان در بعضی موارد قوانین مربوط به خودش رو داره، برای همین پیشنهاد میکنیم برای اطمینان از این مورد حتما با اداره ثبت استان محل سکونتتون در ارتباط باشید

  5. رامین کرمی گفت:

    سلام بعد از ثبت نام اولیه و گرفتن کد پیگیری چقد طول میکشه تایید نهایی بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *